STILIGT OCH TRASHIGT!


Hej Eric Saade, en av finalisterna i Melodifestivalen. Nu vill vi veta allt om din garderob. Hur känns scenkläderna?
– Jättebra. Jag gillar att blanda stiliga och trashiga kläder. Ofta känns klädmodet så tråkigt i Sverige. Antingen har folk kavaj eller t-shirt på sig. Min stil känns ny och vågad. Jag försöker sticka ut.

Aftonbladet gav din outfit tre plus i betyg och kallade dig en typisk söt flickidol. En slags Lex Darin. Hur kommenterar du det?
– Haha, vad jag än haft på mig hade det beskrivits som pojkbands-kläder. Jag är en kille som älskar att dansa och sjunga pop. Servetten i skinnjackan är en flirt till alla med kavajstil.

Dina handskar har kallats mördarhandskar, vad vill du säga om dem?
– Många tycker att handskarna är lite vågade. Men de ska mest vara tuffa på scenen. Jag är inte någon kelgris.

Vad tycker om du om klädstilen i Melodifestivalen?
– Jag tycker att det är för mycket glitter och glamour och skulle aldrig passa i sådana kläder. Jag är lite tuffare i min stil och har fått höra att jag är som Robbie Williams på scenen.

Hur klär du dig privat?
– Jag älskar skjortor och är en typisk 
MQ -kille. De har den stilen jag gillar – sportigt blandat med lite finare kläder. Hugo Boss-butiken på NK gillar jag också. De har snygga kläder med grymt bra passform.

Brukar din flickvän Molly Sandén ge dig några klädtips?
– Nej, det får jag sköta själv.

Vad är din dröm som artist?
– Just nu fokuserar jag på min karriär hemma i Sverige. Men jag har en dröm om att slå igenom i England eftersom jag gillar landet och har släktingar där.

//Emme <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0